دزدگیر سیم کارتی
دزدگیر سیم کارتی

 

دزدگیر سیم کارتی منزل ، به دلیل ایمن بودن در برابر سرقت و قطع شدن سیم های تلفن از امنیت بسیار بیشتری نسبت به دزدگیر های تلفن کننده از طریق خطوط شهری برخوردار است .

سارقین همراه با تکنولوژی های امنیتی پیشرفت می کنند.

این امری طبیعی است چرا که این افراد همواره به مطالعه درباره راهکارهای امنیتی جدید و روش های از کار انداختن آن می نمایند .

با نوشتن عبارت “از کار انداختن” در گوگل متوجه خواهید شد که افراد زیادی به جستجوی درابره روش های “از کار انداختن دزدگیر اماکن” و ” از کار انداختن دوربین مداربسته” که هر دو جزو سیستم های امنیتی منزل و خانه می باشد می پردازند .

لذا توجه به این موضوع برای تامین امنیت منزل بسیار ضروری است .

از کار انداختن دزدگیر

تکنولوژی دزدگیر تلفنی متعلق به نسل قدیم دزدگیر ها و پیش از توسعه تجهیزات سیم کارتی و همراه بود.

دزدگیر سیمی دارای ضعف های جدی است که به همین دلیل نسبت به دزدگیر سیم کارتی دارای قیمت و کیفیت پایین تری می باشد

قابلیت کنترل از راه دور با موبایل دقت نمایید که دزدگیر سیم کارتی و دزدگیر بیسیم دو مفهوم مختلف هستند.

اصطلاح بیسیم عموما برای نشان دادن ارتباط سنسورها با دستگاه مرکزی دزدگیر بیان می شود.

در گذشته سیم ها بر روی دیوار ها و در داخل سقف منزل پراکنده بودند و بخش های مختلف دزدگیر را به یکدیگر متصل می کردند .

هم چنین خطوط تلفن و برق نیز به همراه سیم کشی هایی برای آژیر و سنسور و … نیاز بود.

این نوع از تجهیزات امنیت خانگی برای چند سالی بر بازار حکومت کردند .

تا این که نیاز به تغییر در شیوه های ارتباطی دزدگیر های منزل کم کم احساس شد. و این آغاز دوره ورود دزدگیر سیم کارتی به منزل و خانه مشتریان بود.

جایگاه دزدگیر در بازار جهانی

 

با توسعه سیستم های بیسیم و شبکه های ارتباطی سیم کارتی، دزدگیر سیم کارتی توانست جایگاه خود را کم کم در بازار سیستم های امنیتی پیدا کند. هم اکنون مدل های مختلفی از دزدگیر سیم کارتی در بازار یافت می شود که دارای عملکرد های متنوعی می باشد.

این دزدگیر از سنسورهایی برای تشخیص تهدید امنیتی منزل استفاده می کند. آژیر دزدگیر، سنسورها، دستگاه کنترل مرکزی و سایر تجهیزات مرتبط به صورت کاملا بیسیم به یکدیگر متصل می شوند. ورود دزدگیر بیسیم به بازار ضعف بزرگ سیستم های قدیمی تلفن کننده را از بین بردند.

این ضعف مربوط به قطعی خطوط تلفن می شد. این خطوط به دلیل فیزیکی بودن تحت تاثیر شرایط محیطی هستند. هم چنین یکی از روش های متداول سارقین منزل قطع کردن خطوط تلفن است.

خطوط تلفن اکثر خانه ها در قسمت ورودی آن ها قرار گرفته است. در بسیاری از موارد هیچ پوش یا محافظتی از این خطوط نمی شود. لذا احتمال دارد تلفن منزل به سادگی توسط شخص سارق قطع گردد.

مزایای دزدگیر سیم کارتی :

قابلیت کنترل از راه دور با موبایل

عدم امکان از کار افتادن با قطع سیم

سرعت عمل بسیار بالاتر نسبت به دزدگیر تلفن کننده

نصب در هر نقطه ای از منزل

ارسال پیامک

نصب بسیار آسان تر

معایب دزدگیر سیم کارتی :

در مقایسه با دزدگیر تلفن کننده قیمت بالاتری دارد.

محل نصب باید آنتن دهی موبایل داشته باشد

دزدگیر

دزدگیر سیم کارتی روز به روز جای خود را بیشتر در منزل مردم باز می کند.

استفاده از این دزدگیرها نه تنها نیاز به استفاده از خط تلفن را حذف می کند، بلکه امنیت بالاتری به دلایل ذکر شده نسبت به سیستم های قدیمی دارد.

بسیاری از دزدگیرهای خانه و منزل جدید، جایی برای قرار دادن سیم کارتی دارند که در زمان برزو خطر پل ارتباطی شما و دستگاه است.

زمانی که اتفاقی در منزل رخ دهد دستگاه فورا با شما ارتباط برقرار می کند. این ارتباط می تواند شامل تماس گرفتن و ارسال پیامک باشد.

نتیجه: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و هم چنین افزایش اطلاعات سارقین و دزدها در رابطه با روش های از کار انداختن دزدگیر منزل، استفاده از تکنولوژی های بیسیم و سیم کارتی امری ضروری به نظر می رسد.

اگرچه این دزدگیر دارای قیمت نسبتا بالاتری نسبت به سیستم های دزدگیر تلفنی و سیمی دارد، اما فواید و بهره آن در دراز مدت بی شک بسیار بالاتر از هزینه های یک بار راه اندازی آن می باشد.