سرور و قطعات HP

سرور و قطعات HP
سرور HP
هارد سرور HP
HDD سرور HP
رید کنترولر سرور HP
رید کنترولر HP
Fan سرور HP
فن سرور HP
سرور و قطعات HP
مادربرد سرور HP
CPU سرور HP
CPU سرور HP
باتری سرور HP
باتری سرور HP
سرور و قطعات HP
پاور سرور HP
Heatsink سرور HP
سایر قطعات HP
RAM سرور HP
رم سرور HP
Network Card سرور HP
کارت شبکه سرور HP
سرور و قطعات HP
مقالات تخصصی سرور
انواع سرورهای شرکت HP
 

تمام تلاش اچ پی بر این است که که محصولات که در زمینه سرور ارائه میدهد شما را در صنعتی که در ان به فعالیت میپردازید کمک کند و خود نیز یکی از بزرگترین پرچمداران عرصه تولید سرور و تجهیات ذخیره سازی باشد ، با نگاهی کوتاه و متمرکز بر بسیاری از دیتاسنتر های پیاده سازی شده توسط کمپانی ها و سازمان های بزرگ و معروف میتوان به راحتی فهمید که HP جزء لاینفک این دیتاسنتر های بزرگ و معروف میباشد .

شاید اساس و پایه بسیاری از دیتاسنتر هایی که حرفی برای گفتن دارند سرور های بکار برده شده در انها هست .

کمپانی HP با ارائه نسل های مختلف سرور های خود یکی از سردمداران پرچم سخت افزار در دیتاسنتر ها میباشد که از این سخت افزار ها میتوان به رک ها و سوئیچ ها واستورج های و سرور ها و وبسیاری از تجهیزات جانبی دیگر اشاره کرد.

اما سرور های اچ پی را می توان به قدرت بتوان گفت در ایران حرف اول را میزنند و یک سرو گردن از سایر برند ها بالاتر هستند.

انواع سرورهای DL و ML و BL در اچ پی HP
 

شاید بتوان گفت یکی از مهترین معیار هایی که در خرید یک سرور اچ پی باید مد نظر قرار بدهید نوع تاور و نوع رک مونت بودت سرور های مورد نظر میباشد.

البته شاید در نگاه اول کمی خنده دار بنظر برسد اما مهمترین نگته در خرید سرور اچ پی این مورد میباشد.

یک زیر ساخت قوی با قابلیت انعطاف پذیری بالا، موجب افزایش کارایی شده و دنیای جدید را به زیر ساخت های شما خواهد داد، همچنین زمینه استفاده از فناوری های جدید در آینده را نیز فراهم خواهد و شما میتوایند با یک انتخاب مناسب سرور ی برای چندین سال اینده خود تامین کنید.

سرورهای HP همواره جزء پرفروش ترین محصولات بوده و از جمله این زیرساخت ها محسوب می گردد.

این سرورها به همراه مجموعه ای از ابزارهای مختلف برای مدیریت ، ذخیره سازی اطلاعات و تچهیزات جانبی، قابلیت ارائه سرویس های مورد نیاز برای سازمانها و محیط های کاری با کیفیت فوق را دارا می باشد.

سرورهای رده Proliant به سه گروه Rackmount و Tower و Blade تقسيم شده اند که سرورهای Tower و Rackmount در مدلهای۱۰۰، ۳۰۰ و ۵۰۰ ارائه شده است.

در ادامه به معرفی هر گروه از سرورهای سری Proliant می پردازيم.

قطعات سرور
 
گروه (Rackmount (DL
 

اين گروه از سرورها ،سرورهايی با سايز متوسط هستند كه قابليت انعطاف و مديريت پذيری بالايی دارند.

همچنين برای محيطهای با تعداد زياد سرور مناسب هستند و جهت استفاده بايد داخل رك قرار گيرند.

در اين گروه از سرورها می توان به مدلهای سری DL700 ، DL500 ، DL300 ، DL100 و DL900 اشاره نمود.

البته از این نوع سری DL380 یکی از پرفروش ترین مدل ها در ایران میباشد و بسته به محیطی های که دارای رک میباشند بسیا انتخاب مناسبی میباشد و شاید اين گروه از سرورها برای پشتيبانی از ميزان حافظه ديسك و I/O بالا طراحی شده اند.

در بخشهای مختلف از جمله سايتها، ديتا سنترها و … مي توان از آنها استفاده نمود.

قطعات سرور 2

 
گروه(Tower (ML

نمیتوان گفت در کارایی چیزی کمتر از سری های DL دارند و حتی در حد سری های DL نیز بتوان همچنین کانفیگی را پیاده ساز ی کرد اما بهترین مزیت این سری ها عدم وابستگی انها به رک یوده و میتوانید در شرکت های معمولی و کوچک سولشن های مناسبی باشد البته میتوان گفت که در همچنين برای استفاده نيازی به رك ندارند وبه صورت Tower قرار می‌‌‌‌‌گيرند. البته در صورت نياز می‌توان اين سرورها را داخل رك قرار داد. در اين گروه سرورهای مدلهای سری ML100 و ML300 قرار دارند.

سرور اچ پی

 
گروه (Blade(BL
 

گروه سرورهای Blade كه حالت تيغه‌ای دارند، به صورت كاملا فشرده و ماژولار طراحی شده اند. نحوه قرارگيری اين سرورها در رك به صورت مجموعه ای بوده و تعداد ۸ يا ۱۶ عدد از آنها در محفظه های مخصوصی با عنوان C3000 و C7000 قرار گرفته و داخل رك نصب می‌شو ند. قابليت انعطاف بالا و ساختار متفاوت، موجب كاهش هزينه های ديتا سنترها و بالا رفتن كيفيت سرويس دهی شده است .

شاید در نگاه اول به ماهیت اساسی سرور های BLADE پی نبرید اما با نگاهی ریز تر میتوان به اهمیت این نوع از سرور ها پی برد و ارزش انها را درک گرد . به عنوان مثال در یک رک اچ پی ۴۲ یونیت شما میتوانید سه عدد سرور BLADE C7000 را نصب کنید که هر شاسی شما ۱۶ تیغه ی سروری در خود جای میدهد یعنی ۳*۱۶=۴۸ عدد سرور را میتوانید در یک عدد رک جای دهید حال اگر در همان رک اگر DL380 به کارببرزید تنها میتوانید ۲۴ عدد سرور را جایگذاری کنید و اهمیت موضوع را وقتی میفهمید که هر متر مربع از دیتا سنتر شما با هزینه های بسیار بالایی تهیه شده باشد انوقت شما برای هر متربع از دستاسنتر خود اهمیت بسیاری قائل خواهید شد.